2015 lapkričio 20 d. Vilniaus universiteto Medicinos fakultete įvyko renginys “Šiuolaikiškas medicinos dėstytojas“. Tai pirmasis tokio pobūdžio renginys medicinos edukologijos tema mūsų fakultete. Nuo renginio idėjos iki įgyvendinimo praėjo nei daug, nei mažai – 6 mėnesiai. Kadangi tai buvo pirmasis renginys apie medicinos edukologiją, pasirinkome įvairią ir mums įdomią tematiką, su kuria norėjome supažindinti kolegoas medicinos dėstytojus.
Idėja
Kadangi esame jauni dėstytojai (bent jau iki 5 metų dėstymo patirties), mums norėjosi sužinoti daugiau apie patį dėstymą, edukologiją ir išgirsti vyresnių dėstytojų gerąją patirtį. Norėjome ne tik dalintis, tačiau ir diskutuoti apie tai, kas šiuo metu aktualu, apie sunkumus ir džiaugsmus, apie iššūkius, kurie užgriūna pradedant dėstyti.
Renginys
Esame nustebinti ir labai džiaugiamės tokiu dideliu susidomėjimu! Į renginį užsiregistravo per 100 žmonių, dalyvavo bent jau 70 iš jų, o tai labai pronoko mūsų lūkesčius. Viso renginio metu sklandė maloni atmosfera, gavome pozityvų atgalinį ryšį iš dalyvių bei paskatinimą nesustoti ir domėtis toliau.
Renginio medžiaga
Žemiau dalinamės pranešimų skaidrėmis ir garso įrašais. Iš karto atsiprašome už garso įrašų kokybę, ji nėra pati geriausia, vietomis nesigirdi diskusijos dalyvių dėl Didžiosios auditorijos akustinių savybių. Jei turėtumėte pastabų ar pasiūlymų – pasidalinkite jais komentarų skiltyje.
Mokymosi procesas: nuo tradicijų link naujovių
Pirmąjį pranešimą skaitė Lietuvos edukologijos universiteto Edukologijos katedros profesorė Palmira Pečiuliauskienė. Ji apžvelgė Z kartos mokymosi ypatumus, mokymosi etapus ir trumpai pristatė ENGAGE projektą, tyrinėjantį mokymosi procesą pagal 5E modelį.
Garso įrašą galite parsisiųsti iš čia.
Inovatyvus dėstymas, pasitelkiant šiuolaikines technologijas
Raimundas Venskaitis pristatė tam tikras galimybes paskaitų pagyvinimui ir studentų įtraukimui į procesą. Raimundas šiuo metu dėsto VU MF Reabilitacijos, fizinės ir sporto medicinos katedroje. Nuorodas į programėles rasite čia.
Pranešimo garso įrašą galite parsisiųsti iš čia.
Medicinos edukologija: iššūkiai ir galimybės
Doc. Vaiva Hendrixson pasidalino savo patirtimi apie medicinos dėstymą ir svarbiausią jos elementą – paskaitą. Docentė yra Medical education fellow, šiuo metu dėsto VU MF Fiziologijos, biochemijos, mikrobiologijos ir laboratorinės medicinos katedroje.
Pranešimo įrašą galite parsisiųsti iš čia. Pranešime pateikti video apie skirtingus dėstymo stilius (perkeltine prasme): video 1, video 2.
Psichologinė dėstytojo savijauta dėstant
Dainius Jakučionis, dirbantis šeimos medicinos ir psichoterapijos srityse, pasidalino mintimis apie tai, kokie psichologiniai iššūkiai būna dėstymo pradžioje ir kaip juos įveikti. Šiuo metu Dainius yra asistentas VU MF Slaugos ir vidaus ligų pagrindų katedroje.
Pranešimo garso įrašą galite parsisiųsti iš čia, o trumpą pranešimo konspektą rasite čia.
Studentų apklausos, jų reikšmė
Rezidentas, buvęs aktyvus studentas Gustas Rimeika pasidalino nuomone apie studentų apklausų vertę ir reikšmę. Šis pranešimas buvo žodinis, jį galite parsisiųsti iš čia. Pranešimas sukėlė nemažai diskusijų apie pačių apklausų kokybę ir jų tikslą. Kaip vienas iš pasiūlymų buvo iškelta idėja kiekvienai katedrai susikurti specifines apklausas dėstomiems dalykams. Apklausų tikslas turėtų būti tobulinti ar koreguoti klaidas. Dauguma dalyvių sutiko, jog toks apklausų pobūdis turėtų didesnę reikšmę fakulteto dėstymo kokybės užtikrinime.
Dėstytojas: mokslininkas ar menininkas
Arūnas Barkus, VU MF Anatomijos, histologijos ir antropologijos katedros docentas, puikiai apibendrino renginio pranešimus ir pasvarstė apie tai kas yra dėstytojas, kurias jo savybes turėtų vertinti universitetas, ar kaip mokslininko, ar kaip dėstytojo. Garso įrašą rasite čia.
Norime padėkoti visiems dalyvavusiems ir skaičiusiems pranešimus. Jei turėtumėte pastabų, idėjų ar pasiūlymų sekantiems susitikimams, labai prašome pasidalinti jais komentaruose.
Jaunieji Medicinos fakulteto dėstytojai
Atgalinė nuoroda: Konferencija “Šiuolaikiškas medicinos dėstytojas: Z kartos iššūkiai dėstytojui. Informacijos pateikimas, valdymas ir efektyvus darbas grupėse” | Medicinos edukologija